2009. július 24., péntek

első nap

nos akkor kezdjük... :D
tegnap reggel megérkezett hozzám barátosnőm, és a családdal együtt útra keltünk 10kor sárbogárdra, ahonnan az ic indult a keletibe. sima út, pedig belegondoltam, hogy azért tényleg eléggé kicentiztük a csatlakozást :S na mindegy, keletiben várt anna barátnőm a beígért útravaló ebéddel a markában: krumplis tészta... hmmm... be is vágtam, valahol győr tájékán, finom volt. 1kor indult a vonat salzburgba. kényelem, meg minden, de a légkondi kissé nagy fordulatszámon üzemelt, majd megfagytam. magyarország területén a nagy hőség és a fantasztikus minőségű sínek miatt csak 80nal lehetett közlekedni, úgyhogy hegyeshalomig röpke 40 perc késést sikerült összeszedni. ausztriában ezt már tartottuk, úgyhogy zuhogó esővel, szivárvánnyal tarkított út után befutottunk háromnegyed 8ra salzburgba. kiscsalád jött értem: apa anya kislány, anyu pocakban kisfiú. richard kathrin kaja, még nincs neve. csak hogy a későbbiekben be tudjátok tájolni, kiről beszélek. gyors puszi, aztán irány haza: seeham. hmmm. nagyon szép itt a táj, fent laknak (már mondhatom, hogy lakunk:)) a dombon, íme néhány kép a házról és a kilátásról, ahogy kilépsz a bejárati ajtón (a kertben van egy marha nagy trambulin is, bocs, nem fért rá a képre:)):
bocsánat, kedveskéim, levettem a képeket a családfő kérésére, augusztus hatidokai bejegyzésben olvasható az indoklás. aki látta, leesett az álla, aki nem, az vagy meglátogat és megnézi személyesen, vagy egy élménnyel szegényebb marad :D



a házat most újították fel, olyan, mintha egy három dimenziós ikea-katalógusban lennék. a szobám az alsó szinten van, alagsornak is nevezhetjük, itt van a mosókonyha is. a csaj szabadkozott, hogy ide tették a szobámat, de mondta, hogy az előző au-pair, aki kaja kicsi korában itt volt, fent lakott velük az emeleten, és szinte semmit nem aludt a gyereksírástól, úgyhogy most a földszinten van a nappali-konyha-étkező, feljebb pedig a szülői háló meg gyerekszobák és játszószoba, hogy lehessen nekem is külön életem. mobil, play station, tv, dvd, hifi, internet, laptop, de a német billentyűzet miatt inkább az enyémet használom. most biztos azt hiszitek, na, alagsor, úgysem mer majd képeket feltenni a lyukról... de nem csak egy matracot kaptam száraz kenyérrel és vízzel, hanem ezt:


van külön fürdőm az emeleten, arról még nincs képem. tiszta fehér, ma vettünk az ikeában kiegészítőket, úgyhogy nagyon pofás. csak zuhanykabin van, kád nincs, plusz a wc, mosdó.
tegnap odaadtam az ajándékokat is nekik: magyar bor, paprika, méz, marcipán és kaja-nak egy népviseletes baba. nem mondom, hogy lekenyereztem egyből, de a tegnapi méregetés után ma már mozgólépcsőztünk a bevásárlóközpontban kettesben, míg kathrin-nak más dolga volt, úgyhogy van esélyem :D
túl sok melóm nincs még, gyakorlatilag semmi. meg kell szoknom, meg megtanulni vezetni a kocsit, összehaverkodni kaja-val. hétfőn megyünk hivatalos ügyeket intézni, onnantól használhatom a jogsimat, meg kiderül, hogy kell-e nyelvkurzusra mennem, mert ugye a nyelvtudás megvan, csak az au-pair-szerződésben elvileg kötelezővé tesznek egy nyelvkurzust. ha nem, akkor... na erről majd később. az sem rossz opció :D
megkaptam már más au-pairek telefonszámát, akikkel lehet ismerkedni, bandázni. lelkemre kötötték, hogy ne csücsüljek itthon, majd szólnak, ha kellek :D
visszatérve a nyelvre... hmmm... akcentus. dialektus. nevezze mindenki, ahogy akarja... kemény. amit egymás közt beszélnek, abból semmit nem értek. de tényleg semmit. minusz 3 :) velem hochdeutsch-ul beszélnek. vagy legalábbis hoch-abbul, mint amit alapjáraton ők egymás közt :D úgyhogy így elvagyunk. csaj azt mondta, hogy szerinte sem kell nyelvkurzus, úgyhogy gondolom, hogy nem beszélek hülyeségeket :D az egész délelőttöt együtt töltöttük, és nem volt gond. anyuka amúgy koriedző volt, most babát vár. négy héten belül szül. azért van rám szükség, hogy majd kicsit levegyem a válláról a terheket. mondjuk nem teljesen világos még, hogy milyen terheket... bejárónő van. ma bemutattak neki. az egyiknek. mert kiderült, hogy kettő van :D főzni nem hiszem, hogy kell, azt a csaj intézi, szóval kaja-t kell cipelnem játszani meg oviba, aztán meg még kiderül. kathrin azt mondta, ne törődjek most a munkával, majd hétfőn beszélünk erről ... :)
vendéget bármikor fogadhatok, és utazgathatok bárhova. teljes a szabadság.
kathrin-nal mindent meg lehet beszélni. annyi idős, mint én, úgy néz ki, mint scarlett johansson, főleg a louis vuitton (igazi persze) táskájával a karján. mondtam neki, hogy tisztítókúra van a sok buli után, úgyhogy mozzarellás paradicsomot kaptam ebédre, meg egy leheletnyi lasagne-t, tényleg csak hogy úgy érezzem, tényleg ettem valamit :D
ja, és az iPod-om is működik végre:)
szóval nem panaszkodom. no most első körben ennyire tellett, gyorsan postolok, mert mindenki rinyál, hogy kíváncsi :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése