2009. szeptember 20., vasárnap

még nem gasztroblog :)

fizetésemelés-kérés mellé kedveskedés dukál. ehhh :D
kitaláltam, hogy sütök valamit a dampfgarer-ben, mert az olyan menő, meg odavagyok érte amúgy is. receptkönyv elővesz. ajjajj, semmilyen hozzávaló nincs itthon. se tojás, se élesztő, se semmi, amiből valami komolyabbat lehetne varázsolni.
aztán végre találtam egy töltött alma receptet, ami ugyebár kedvező számomra, mert nélkülözi a tésztagyúrás, kelesztés, meg egyéb - számomra még bonyolult - munkafolyamatokat. kicsit átértelmeztem az alapreceptet, mert ehhez sem volt itthon minden, sőt... kicsit mostoha körülmények között, de mégis megszülettek ők:

kell hozzá alma. egyértelmű. félbevág, magházat kiszed. a töltelékhez: kellett volna alkoholba áztatott mazsola. lehet, hogy gyerek is fogja fogyasztani, úgyhogy ez skip, és mi az, ami egyrészt literszám áll itthon, másrészt kaja kedvence? bodzaszörp!!!! mazsola beáztat. kellenek még reszelt magvak. nincs semmiféle aprítógépre hajazó szerkentyű itthon. sebaj. késsel-kézzel diót-mandulát-kesudiót aprít. őrölt fahéj. ejj, az van. marcipán... de jó, hogy nem olvastam el végig a receptet és már fél órát szórakoztam az aprítással. hoppá, de én hoztam ám otthonról szamos marcipánt, ami azóta is áll a szekrényben. gyorsan elővesz, és mindent összekever, lassú tűzön felolvaszt, és kész a massza. almákba beletölt. többféle szósz közül lehetett választani, amikkel lelocsolod az egészet, az enyém elég szegényesre sikeredett, mert tényleg nem voltak hozzávalók, úgyhogy csak bodzaszörp, cukor, fahéj összekever, ráönt, és 12 percre lyukacsos edényben be a sütőbe. lehet, hogy az alma fajtája miatt van, de sztem lehetne puhább is, na de kérem szépen magamhoz képest ez akkora teljesítmény (ráadásul tényleg finom), hogy megyek a kertbe, és szobrot állítok a gasztrotudományomnak :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése