2011. április 27., szerda

hárdvörk 1. - munkakör

- az elsö szempont, amiert ezt a munkahelyet välasztottam, az az volt, hogy nem lättam sehol sem üvegpolcokat, mint anno a streetben :D többet nem akarok üveglapokat sikamikälni orak hosszat, hogy aztan büszken körbetekintve elölröl kezdhessem az egeszet, mert az üveget a por ugyebar lepi, mint mecsekoldalt a medvehagyma. (zarojelben megjegyeznem, hogy a negy ev üveglapokkal randevuzas maradando serülest okozott a takaritasi kulturamban: egy evben ketszer vagyok hajlando ablakot pucolni. tavasszal es összel. de a tavaszit szivesen elsumakolom "tul erösen sütött a nap, es akkor foltos marad az üveg, este pedig nem volt idöm" kijelentessel, az öszinel meg neha elöfordul, hogy bejelentem: "hoillat van, mär nem erdemes nekiallni". mivel tavaly összel elsumakoltam az ablakpucolast, embertelen körülmenyek uralkodtak a lakasban. gyülölöm, herotom van töle, nem tudok nekiallni, ha megis, ket percenkent megällok es vagy csinalok valami ertelmesebbet, vagy sovarogva varok, hatha valami külsö körülmeny közbeszol es abbahagyhatom az egeszet. most ket nap alatt vegeztem a nappalival, a konyhaval es a haloval. a fürdöben tejüveg van, azt nem kell, megbeszeltem magammal. az irodaban nem erem fel. joooo. nem akarom felerni. a gyerekszobaban pedig hetvegen festünk, ugyhogy az varhat. mindenesetre annak azert felettebb örülök, hogyha kinezek a konyhaablakon, akkor nem valami homalyos, legyszaros epitmenyt, hanem monstrumkent a hegyen allo erödöt lätok.)
- sztem mindenkinek feltünt a csilingelö kacajom, amivel a bejelentest fogadtam: van takaritonö. remek.
- fel 9töl vagyunk nyitva 6ig. asszem. annyira meg nem vagyok kepben. azt tudom, hogy itt vasarnap nem kell dolgozni, es szombaton is csak 1ig, ho elsö szombatjan negyig, de mint fentebb läthato volt, sumakolasban jo vagyok. amit az azonos munkakört betöltö es azonos oraszammal (heti 20-25, szoval "csak" reszmunkaidö) rendelkezö munkatarsam meg nem tud. de idövel rä fog jönni, gyanus lesz a sok plusz ora...
- hetfö kivetelevel (ami neha kedd, pl tegnap a husvet miatt) nem jön äru, amugy minden delelött arupakolas van, plusz egyeb nyalanksagok: arazas, retur összepakolasa, blabla. ez van delig, de ez mindig mellekes.
- ugyanis, mint minden kereskedesben, itt is az elsö: a vevö. tanacsadas van, kerem szepen. minek következteben en egy honapja el vagyok halmozva szinesebbnel szinesebb katalogusokkal, hogy bifläzzam a friss megjeleneseket. aminek ugyebar elörelathatolag, ha csak az összes fät ki nem vägjäk hamarost, nem egyhamar lesz vege.
- a vevök szeleskörü, kedves, mosolygos täjekoztatasa mellett körülbelül mäsfel percenkent csörög a telefon. telefonos megrendeles. olyan emberekröl van itt szo, akik szörnyü lustak ahhoz, hogy a neten elerhetö katalogusunkba beirjak a keresett könyvet, majd egy gombnyomassal megrendeljek es masnap eljöjjenek erte (postaköltseg es minden pluszköltseg nelkül), inkabb tiroli dialektusban, recsegö eter mellett probaljak az uj magyar länynak elmagyarazni a szerzöt es a cimet, ami ha betüzes utan sem megy, akkor meg mindig ott a vonalkod szama, ami nagyreszt segit. ezutan mär csak a megrendelö nevevel, cimevel es telefonszamaval kell megbirkozni, majd nemi ujabb betüzes es 10 perc hallohallohallozas utan meg is születik az eredmeny, leadom a rendelest. mielött kapcsolodna a kedves erdeklödö a könyvreszleg telefonszamahoz, sztem fel fogok mondani elötte egy kedves szöveget, hogy aki nem er rä, az inkäbb tenyleg rendeljen neten, vagy keszüljön a többperces nyelvi kalandra... :D
- munkäba menet elött pedig illik alaposan fogat mosni, ugyanis egesz napos fogpasztarekläm szereplök is vagyunk: mosolyogni, mosolyogni, mosolyogni :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése