2010. december 11., szombat

Gault Millau 2011 - Budapest


Christiannak a 2011-es osztrák Gault Millau étteremkalauzt adtam karácsonyra, persze hátsó szándékkal: közös használatra :) És akkor még nem is tudtam, hogy budapesti különkiadás is van benne, úgyhogy egyrészt magamnak, hogy kéznél legyen, másrészt meg tájékoztatásként felvezetem ide a sapkás pesti éttermek listáját, bár tudom, hogy ez már egy hónapja megjelent minden lehetséges fórumon, de ismétlés... Oké, nem rizsázok. (A Nobu étterem nyilvánvalóan még túl friss ahhoz, hogy benne legyen, de eddig én csak ódákat hallottam róla).
A Gault Millau független ítészei a konyhák értékelését, a francia iskolai osztályzási rendszert követve, 1-20 pontig terjedő skálán végzik. A séfsapka a legalább 13 pontot elért étteremnek jár. A rendszer szerint 13-14 pont 1 sapkát, 15-16 2 sapkát, 17-18 3 sapkát, 19-20 pedig 4 sapkát jelent. A 2 GM sapkát az összehasonlításban 1 Michelin-csillagnak feleltetik meg a nemzetközi szakértők.

17 pont: Costes
16 pont: Fausto's, Onyx
15 pont: Arcade Bistro, Babel, Pierrot
14 pont: Arany Kaviár, Déryné, Bock Bisztró, Csalogány 26, Múzeum Étterem
13 pont: 21, Vadrózsa

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése