2009. január 12., hétfő

"why so serious?"

Best Performance by an Actor In A Supporting Role in a Motion Picture: Heath Ledger - The Dark Knight

tíz nap múlva már egy éve lesz...
durva.
én nem szerettem régen a batman filmeket. persze ez is csak egy előítélet volt, amit le kellett győznöm. volt ugyanis egy szörnyű élményem: a kritikán aluli batman és robint megnéztem moziban, de már 14 évesen is be tudtam azonosítani a rakás sz*rt... életemben eddig először és remélem utoljára elaludtam azon a filmen. tény, hogy cece city mozijáról volt szó, és messze volt akkor még a "dolbicsrúéjdzsdí" meg az "ájmex", de akkor is...
meg is lepődtem, mikor a tesóm feldobta a témát, hogy azért a sötét lovagot csak-csak szemügyre kellene venni, mert ódákat zengenek heath ledger alakításáról, posztumusz oscar-ról is csicseregnek a madarak.
megnéztük, lementem hídba, rázott a hideg, tátva maradt a szám, kerekedtek a szemeim, izzadt a tenyerem, tapadtam a székbe... fokozhatnám a végtelenségig.
joker egy jól sminkelt, pszichotikus szociopata, jó nagy adag beteges fantáziával megáldva, akinek lételeme az anarchia. ja, meg sorozatgyilkosnak sem utolsó. szerintem a színész hatalmasat alakított. azt már csak az égiek tudják, mi értelme volt a halálának, de ha a szerepmegformálás közben csöppet elment az esze, nem csodálom... meggyőző volt az alakítása a brokeback mountain-ben is, de a denevéres filmben hátborzongatóan átlényegült. az a csettegés, amit a nyelvével művel két mondat közt... őőőőőrület! imádom!
megérdemelt díj. OSCART IS NEKI!!!
R.I.P.

ui.: vicky cristina barcelona: legjobb vígjáték. hoppá! ugye érzed, nóri? :)

2 megjegyzés:

  1. Juciblogot olvasok és szkadok a röhögéstől:)puszi, Nóri

    VálaszTörlés
  2. én ezen a filmen elaludtam.. már többször is terveztem, hogy befejezem, de...

    Valami ütőset akartak készíteni, valami újdonságot belecsempészni a már sorozattá alakult filmbe, de Joker alakításánál többet nem sikerült belevinni. Joker, amint tudjuk teljesen átélte a szerepét, mondhatni "ízig-vérig", ezért is nem a forgatókönyv, a rendezés, hanem a szereposztásért járna elismerés. ezzel szemben a film....

    VálaszTörlés