2009. március 16., hétfő

vége

most már lassan kijelenthetem, hogy vége a kéthónapos munkának. elküldtem a másik szakdolgozatot is majdnem-kész verzióban a kedves konzulensnek. a majdnem-kész tényleg azt jelenti, amit. maximum egy-két elgépelés lehet még benne, de valahogy ma már nincs energiám ahhoz, hogy istentudja hányadszor is átolvassam.
nem is nagyon részletezném, hogy mikről írtam. az ok gondolom érthető: a könyököm jön már ki az egész :D mindenesetre a címeket idebiggyesztem, az már nem fog változni.
magyarból: sexus-nélküliség nádas péter emlékiratok könyvében.
komm-ból: a digitális átállás problémái magyarországon - a szabályozástól a megvalósításon át a tájékoztatásig.
miért választottam ezeket a témákat? magyarból anno kellett még egy modern magyaros kód, és imádom a pasit, aki a nádas kurzust tartotta, ezért felvettem nála az órát. átrágtam magam a félelmetesen hosszú (kétkötet, 1000 oldal), és csöppet sem egyszerű regényen, de szakirodalom nélkül nagyon nehezen értettem... úgyhogy lett belőle többszöri újraolvasás, kurzusból konzultációk, gáborból pedig konzulens.
kommunikáció... ez volt a neccesebb. a tanszéken sajnos egy oktató sem felelt meg válogatott ízlésemnek :) csak az antropológiát, meg a terepkutatást erőltetik mindenkire, és az engem eléggé hidegen hagy, hogy svábokat vagy romákat tanulmányozzak fél évig... szóval maradt a pakliban (szintén) gábor, aki a jogon tanít, nálunk a btk-n csak óraadó, és (szintén) le a kalappal előtte: segítőkész, alapos, és nem kezel úgy, mintha minden vonatkozó jogszabályt kívülről kellene fújnom. ez nagy előny, mert nem is menne. két éve foglalkozom a digitális átállással az ő vezényletével, mert a szakdolgozat előtt készült már egy második szigorlati dolgozat is, és valahogy egyértelmű volt, hogy őt választom konzulensnek, ha már a tanszéki választék elég gyér...
huh, el sem hiszem... leírhatatlan megkönnyebbülést érzek.
összességében egy hét alatt meg lehet írni egy fullos szakdolgozatot sztem, ha csak azzal foglalkozik az ember. előtte persze én is olvastam és kutattam intenzíven egy hónapot mindegyikre, meg valamennyire otthon voltam már a témákban. azt hiszem, csak azért nem fásultam bele az írásba teljesen, mert tudtam váltogatni a témákat: két napig írtam az egyiket, akkor besokalltam, és váltottam a másikra.
következő két napban még néhány átolvasás jön, köttetés és pénteken leadás.
aztán ereszdelahajam!!! :D
fotodokumentáció készül majd, aztán csekkolhatjátok :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése