2009. november 22., vasárnap

zeitgeist: addendum (2008)


tesókámnak egy kis elfoglaltság a holnapi ügyeletre :D innen meg is lehet nézni, nem kell letöltögetni, csak katt és mehet is a film.
véleményem? szépen felépített, kerek történet (összeesküvéselmélet?), szép idézetekkel, és nem megszokott módon egy lehetséges megoldással a második órában, bár szerintem ez csak utópia, és nem hogy az én életem során, de még ükonokáim életében sem fog megvalósulni, sőt... amíg minden ember agyát nem mossák ki patyolattisztára, addig ez csak álom marad, de a kedvenc részemet azért leírom ide:
"a mai oktatási rendszernek egyetlen célja van: munkaerőt képezni egy adott állásra. az embereket specializálják, nem pedig széleskörű tudást adnak nekik. az emberek sok mindenről nagyon keveset tudnak. nem lehetne embereket háborúba küldeni, ha széleskörű tudással rendelkeznének. az oktatás ma leginkább magoltatás, nem pedig a problémamegoldó képesség fejlesztése. nem kapják meg az eszközöket sem érzelmileg, sem szakmailag ahhoz, hogy kritikusan gondolkozzanak. az erőforráson alapuló társadalomban az oktatás nagyon más lenne. társadalmunk legfontosabb célja a szellemi fejlődés és minden egyes ember motiválása, hogy a legtöbbet hozza ki magából, mert az a filozófiánk, hogy minél okosabbak az emberek, annál gazdagabb a világ, mert mindenki hozzájárul valamivel. minél okosabbak a gyerekeid, annál jobb az én életem is, mert annál többet fognak tenni a környezetért, és benne az én életemért. minden, amit kitalálunk az erőforrás alapú társadalomban, fel lesz használva a társadalomért. nem lesz semmi, ami ezt visszatartaná." de szép is lenne....
és még egy tanulság: nagyon jó döntés volt, hogy nem közgázzal vagy pénzüggyel kezdtem el foglalkozni. hogy ez a banki világ nekem mennyire magas.... és mennyire utálom a pénzt.... brrr...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése