2009. július 6., hétfő

hős

alapjáraton nem szeretem a kardozós-szamurájos-kínai filmeket, de most úgy alakult, hogy megnéztem egyet, ami totálisan kellemes meglepetés okozott. 2002-es a film, és a hős címet viseli. a csin birodalom a helyszín, amelynek hataloméhes királya az egész országot meg akarja hódítani, hogy ő lehessen kína első császára. többen is le akarják őt igázni, de mindegyik merénylő közül a legveszélyesebb hármast törött kard, repülő hó és végtelen ég jelentik. a király bármennyi fizetségre hajlandó annak érdekében, hogy valaki legyőzze legnagyobb ellenfeleit, és ekkor lép a képbe a névtelen harcos, aki előáll a történettel, miszerint legyőzte mindhármukat. elmeséli a harcok történetét, de a király úgy gondolja, nem egészen úgy történtek a dolgok, ahogy azt a névtelen előadja... és itt kezdődnek a bonyodalmak...

nem is a történet maga ragadott meg, hanem egyrészt a zene, másrészt pedig a csodálatos képek. szinte minden jelenetben selymeket lobogtat a szél, mindezt persze lassított felvételeken mutatják be, a gyönyörű tájakról, közeli természeti fotókról nem is beszélve. lélegzetelállító. az elején nehezen emésztettem meg a folyton kitartott repülő és egyéb, a gravitáció törvényének ellentmondó akciójeleneteket, de a film végére megbarátkoztam velük, és amikor másodszor-harmadszor-sokadszor fogom megnézni, úgy gondolom, már egyáltalán nem fog zavarni ez a kis (számomra) sántító mozzanat.

az egyik kedvenc jelenetem következzen:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése