2009. augusztus 8., szombat

AbőségzavarA

a mai nap termése jelentős. lássuk:

festung hohensalzburg

európa egyik legszebb erődítménye, gyönyörű kilátást nyújt a városra. felvonóval vagy gyalogosan is megközelíthető, én az utóbbit választottam. erőd-múzeumtól elkezdve, ilyen-olyan tornyokon át vendéglőkig és egyéb időszakos kiállításokig sok érdekességet lehet találni.







marionett-kiállítás
az éppen aktuális kiállítás az erődben a marionettezés történetéről szól. nem néztem meg az egészet, csak a kóstolót a bejáratnál, mert nem hittem, hogy ma ennyi nevezetesség fog beleférni az időmbe, és nem vettem salzburg card-ot, ami öreg hiba volt. nem akartam egy csomó pénzt kidobni az ablakon, elvégre a kiállítás megvár... a kártya lényege, hogy kiválaszthatod, hány naposat szeretnél vásárolni, és az érvényességi idő alatt minden városi és környéki látnivalót ingyen nézhetsz meg. az előbb kiszámoltam, és nagyon-nagyon megéri, még egy napra is, a több napos bérletről nem is beszélve. szóval legközelebb veszek egyet, és akkor a benti tárlatot is megnézem, ha nem is ingyen, mert a kártya pénzbe kerül, de jóval olcsóbban, mint amennyiért ma tehettem volna (kb. 5000 ft).









mönchsberg
az erőd melletti hegyecske, egy bencés kolostor is található rajta, arról kapta a nevét. a kilátás szintén gyönyörű a környező hegyekre, és innen az erőd is teljes valójában megcsodálható. aprócska, sikátorszerű, szűk utcácskákba téved az ember lépten-nyomon, és a régi lakóépületeken kifüggesztett táblák szerint sok művésznek adott otthont és ihletet a környék.





óváros
ilyen szűk, csendes kis utcácskákon keresztül vezet az út minden irányba.

a mindennapi lovasfogat és az egyetemi könyvtár:
karajan-platz

a bolhapiac
a sétálóutca (getreidegasse) egyik tanulsága: a nagy név nem feltétlenül jelent ízlésességet. a prada is tud kritikán aluli cipőket gyártani, fujjjjjj..... :S
a szombati városi piac egyik sajtos standja... ejjj, de csorgott a nyálam...
már említettem, ha ausztriában csinosan akarsz valahol megjelenni, csak öltsd magadra a népviseletet és indulhatsz is utadra. hatalmas piaca van itt a népviseleteknek, minden ötödik üzlet tracht-okat árul, és régen nem is gondoltam volna, de némelyik kifejezetten ízléses, szép, és tetszik is. talán fel is venném.




végül és utolsósorban: napigiccs!!! a sétálóutca egyik végén minden a karácsonyi, húsvéti, halloween és egyéb ünnepekkor elkerülhetetlen (?) díszítésről szól. ennyi tojást egy rakáson... biztos sok a munka velük, tisztelem azokat, akik ilyen pepecselős munkavégzésre képesek, de azért na... karácsonyfára tán nem kellene tojásokat aggatni...



2 megjegyzés:

  1. ennyi tojás nincs is...
    sajtot vegyél!!!!! annnyira jóóóó lehet és meséld el, milyen

    VálaszTörlés
  2. okéka, mindenképpen ki akarok próbálni sokat-sokat, aztán majd olvashatod a kritikákat :D

    VálaszTörlés