2009. augusztus 14., péntek

szusi-szüzesség elveszítve

említettem egyszer itthon, hogy még nem ettem szusit, de szívesen kipróbálnám. vagy akármi mást a japán konyhából. kedves itteni családom pedig lesi szavaimat, és ma hozott apu szusit, úgyhogy megkóstolhattam.
kétfélét ettem. az egyik a klasszikus nigri: téglalap alakúra formázott rizsre tesznek halcsíkot. a másik pedig a maki, ami úgy készül, hogy kiterített bambuszrolóra helyezik a szárított algalapot, amit beborítanak rizzsel, és a közepébe tesznek halacskát, vagy zöldséget. az enyémben valami zöldség volt, talán avokado. ezt feltekerik, összepréselik és kis szeletekre vágják. tényleg kicsikre. 100-at meg tudtam volna enni belőle. wasabiba mártogattuk. gondolom, japánban még finomabb, ahol eredeti alapanyagokból, frissen, tengerszagúan tálalják, de így is nagyon ízlett, pedig volt régen egy beidegződésem, hogy ez valami büdös-nyálkás-undorító étel... nem tudom, honnan vettem... nyamm-nyamm-nyamm!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése