2009. augusztus 16., vasárnap

anime-mania

death note.
nyáron ismertem meg a sorozatot, de csak a negyedik rész feléig jutottam el, és azóta is csak fogadkoztam, hogy persze, majd holnaptól vagy holnaputántól nekiállok, és folytatom. miért is volt ez a halogatás? azért nem mertem nekiállni, mert már az első rész is olyan izgalmas volt, hogy tudtam, ha komolyan belefogok, nem fogom tudni abbahagyni. ma volt épp elég időm a maratonra, 10 részt meg is néztem. továbbra sem okozott csalódást, és megdőlt egy téveszmém saját magammal kapcsolatban: azt hittem, nem szeretem az animét, de ami jó, azt nem lehet nem szeretni.
a sorozatról: a death note eredetileg egy japánban, 2003 és 2006 közt publikált mangasorozat, amelyből a megjelenés után pár évvel 37 részes, egyenként kb. 25 perces animesorozat készült. nálunk 2008-tól szerezhető be a képregény, és tavaly az anime is műsoron volt több tv-csatornán. kétrészes, élőszereplős mozifilm is készült belőle még 2006-ban.
a cselekmény jagami light, egy középiskolai diák tetteit követi nyomon, akinek birtokába kerül egy természetfeletti erővel rendelkező jegyzetfüzet, a „halállista”, melyet a rjúku nevű halálisten hagyott el a földi világban. a halállista birtokosa bárkit meggyilkolhat akinek ismeri az arcát és nevét leírja a füzetbe. light a jegyzetfüzet segítségével egy olyan világot akar megteremteni és uralni, melyben nem létezik a gonosz, bármennyi emberéletbe is kerüljön az. a drasztikus módon szaporodó titokzatos halálesetek száma az ismert bűnözők körében hamar felkelti az interpol, és egy ugyancsak titokzatos nyomozó, „L” figyelmét. L hamar kikövetkezteti, hogy az ismeretlen sorozatgyilkos, akit az emberek kira (az angol „killer”, vagyis „gyilkos” szó japán kiejtéséhez való hasonlósága miatt) néven emlegetnek japánból folytatja tevékenységét. light felismeri, hogy L lesz legnagyobb ellenfele, aki megakadályozhatja céljai elérésében, mellyel elkezdődik kettejük pszichológiai macska-egér játéka.
én körülbelül ott tartok a történetben, amikor a két esküdt ellenség összeismerkedik, és L folyamatos tesztekkel és próbatételekkel igyekszik rábizonyítani kirára, hogy ő a halállista tulajdonosa. abbahagyhatatlan...
{ a sorozatról bővebben például itt olvashattok: http://hu.wikipedia.org/wiki/Death_Note
a film részeit pedig többek között a youtube-ról (csak az első négy rész van meg magyar szinkronnal), a myvideo.hu-ról (első 9 rész) és a videoplayer.hu-ról (itt mind a 37 megvan asszem, de néha akadozik, meg nem mindig tölti be végig, szóval birkatürelem kell hozzá) tudjátok összeszedegetni. állítólag feliratosan jobb, én csak a szinkronosat nézem első körben, aztán meglátjuk :) }

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése