2009. augusztus 26., szerda

muzikalitás

„a hámszövet (bőr) már akkor is képes rezgéseket észlelni és azokat a sejtmemóriában rögzíteni, amikor még nincs is fülünk”


a blogban leggyakrabban előforduló címke a zaj. videoklipek formájában, vagy csak úgy a gépről hallgatva mindig nagyon fontos szerep jutott az életemben a zenének. pécsett alap volt, hogy a petőfi szólt háttérzajként, és amúgy is mindig hallgattunk valamit. ez itt sem változott. ami viszont furcsa, hogy a család nem hallgat zenét. maximum a kocsiban: vagy rádiót, vagy gyerekdalos cd-t. ha főzök, és egyedül vagyok itthon, akkor aZájpodról hallgatok valamit, mert nincs magnó a konyhában, sem a közelben, és muszáj, hogy egész nap szóljon valami. ehhez szoktam hozzá. az a mennyiség, amit ők hallgatnak, főleg a gyerekek szempontjából nekem túl kevésnek tűnik.
elgondolkodtam kicsit azon, hogy én majd hogyan fogom irányítgatni a gyerekemet a zene terén. az biztos, hogy már várandósan érdemes a babával együtt zenét hallgatni, mert bizonyított tény, hogy a magzatként hallott zenét a baba később is felismeri és megnyugszik tőle, feltéve ha az anya is képes ráhangolódni, és nem nyugtalanítja közben semmi. a ritmus persze nem mindegy. szóval nem kell technot hallgatni, sem hörgős metált, de valami lájtosabb biztosan nem árt.

azért kezdtem el ezen gondolkodni, mert szerintem problémát jelenthet a fejlődésben, ha a gyermeket nem éri elég hanginger. azt figyeltem meg ugyanis, hogy a kis hölgy nagyon hamar megijed a szokatlan és az erőteljesebb hangoktól, de nem csak összerezzenés szintjén, hanem szinte vigasztalhatatlanul. egyik oka talán ennek az lehet, hogy nem éri elegendő inger, vagy talán az, hogy alacsonyabb a tűrőképessége?
nem tudom, de abban laikusként is biztos vagyok, hogy az soha nem árthat, ha minél több hanginger éri a gyereket mind az anyaméhben, mind pedig kisgyermekkorban, ezzel egyrészt bővül az ismert hangok száma, és nem ijed meg úton-útfélen, másrészt pedig érzelmeket, benyomásokat tud majd kapcsolni egy-egy zajhoz, ami a kis lelkivilága fejlődésében fontos lehet.
DE ez nem azt jelenti, hogy kötelező klasszikus zenét hallgatni várandósan, hiszen ha valaki nem szereti ezt a zenei stílust, akkor a nyugtalansága a babára is át fog ragadni. szóval az én gyerekem majd valami hasonlóval fog első körben megismerkedni:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése